Twoja firma jest nic nie warta, co z tym zrobić?

2022-08-04by kaszmirowa0

„Dla mnie to warte max symboliczne 1 zł jako zaplecze linkujące do czegoś znacznie bardziej nowatorskiego”. Coraz więcej biznesów zaczyna się sprzedawać. Coraz więcej w branży usługowej. I wtedy okazuje się, że … są nic nie warte. Dlaczego?

Bo w 90% jeśli właściciel odejdzie, biznes przestaje istnieć.

Ten duży ruch na rynku teraz pokazuje nam jak bardzo biznesu usługowe nie dbają o wartość swojej firmy.

Żeby to zrozumieć spójrzmy oczami nabywcy. On chce:

  • prostego produktu z jasno określonymi granicami
  • jasnej polityki cenowej
  • jasnej grupy docelowej
  • ustabilizowanego źródła dopływu nowych zapytań
  • sprawdzonego procesu sprzedażowego

Tymczasem to co dostaje to pokaźne portfolio klientów, wśród których każdy ma inną cenę za usługę, w dodatku silnie związanych z obecnym właścicielem firmy.

Covid i uspokojenie rynku, które nadchodzi powinny już nas nauczyć, że biznes warto tworzyć tak, by w każdej chwili móc go upłynnić.

By był atrakcyjny do tworzenia.

Proste pytanie sprawdzające brzmi: gdyby dziś Cię zabrakło (z różnych przyczyn, możesz przecież mieć kaprys pojechać na Hawaje), czy ktoś chciałby kupić Twój biznes?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Zadzwoń do nas